poniedziałek, 23 marca 2015

Jan Paweł II kandyduje w polskich wyborach?

Oto zapewne największa sensacja ostatnich dni...

Można rzec, że dla wielu osób słowo, a raczej duch stał(o) się ciałem.
Po dziesięciu latach od odejścia polskiego papieża z ziemskiego łez padołu pojawiły się plakaty/banery sugerujące jakoby to sam Santo Subito postanowił prosto z niebiesiech wziąć czynny udział w nadchodzącej kampanii prezydenckiej- tak przynajmniej na początku wydawało się naszemu redakcyjnemu xiędzu...



Tymczasem cała akcja jest nowym pomysłem warszawskiego Centrum Myśli Jana Pawła II - samorządowej instytucji kultury, która zajmuje się badaniem, dokumentowaniem i upowszechnianiem nauczania pontyfikalnego Karola Wojtyły. Centrum podobno kładzie szczególny nacisk na pracę z młodzieżą, stanowi miejsce spotkań osób zainspirowanych pontyfikatem Jana Pawła II i co jeszcze ciekawsze, współpracuje z jednym z ośrodków badania opinii publicznej- CBOS.
Powyższe CMJPII, oprócz inicjatywy plakatowej, zainicjowało też akcję uzbierania 100 tysięcy podpisów poparcia dla Karola Wojtyły do 2 kwietnia tego roku, który to dzień swego czasu pretendował do tytułu państwowego, a może z czasem też do religijnego święta, które swoim rozmachem i blaskiem miało przyćmić samą pobliską Wielkanoc. Zresztą na początku ideę nowego "dnia wolnego od pracy" popierało według tzw. sondaży podobno aż 74% Polaków, ale po ponadrocznym okresie poparcie dla nowego święta zmalało aż do 45%. Ilu miało zwolenników  w późniejszych latach, tego "sondażownie" nam już nie powiedziały- zakładamy, że jeszcze się ono zmniejszyło i pewnie dlatego całą inicjatywę włożono w końcu do przysłowiowego kosza...



Więcej informacji o tej zaiste dziwnej inicjatywie, która wcale nie jest jakimś antyklerykalnym żartem można uzyskać na stronie:
https://www.facebook.com/TwojeCodzienneWybory

Oczywiście należy przy okazji wspomnieć, że cała akcja cieszy się dosyć mierną ilością lajków jak na rzekomą masową popularność papieskiej osoby i jego nauczania i wynosi zaledwie- Polubienia: 2 437 na dzień naszej publikacji, czyli jest aż dwudziestokrotnie mniej popularna od fanpage Radia Maryja, które wynosi aż Polubienia: 41 743, co można uznać wręcz za klęskę, gdyż akcja mimo swojego krótkiego żywota, podpiera się "autorytetem" i postacią Santo Subito i jego ogromną sławą w polskim społeczeństwie...
Żeby tego było mało, bardzo krytycznie o powyższej inicjatywie wyraziło się kościelne Centrum JP II " Nie lękajcie się", które uważa wykorzystanie wizerunku papieskiego i haseł kojarzących się z kampanią wyborczą za niedopuszczalne...
http://www.janpawel2.pl/centrumjp2/2040-owiadczenie-ws-kampanii-karol-wojtya-twoj-kandydat-w-codziennych-wyborach

Tak czy inaczej, pokolenie JP II gdzieś się jakby rozpłynęło po tych wszystkich latach, baa, nawet nie ma w Polsce tzw. efektu Franciszka- od kilku już lat zgłasza się coraz mniej chętnych do katolickich seminariów duchownych, spadła też do rekordowo niskiego i nienotowanego nigdy wcześniej poziomu liczba osób (katolików) uczestniczących w tzw. niedzielnych praktykach.
Taki jest na dzień dzisiejszy obraz polskiego Kościoła, a jedynym realnym pokoleniem jest to związane z dyrektorem toruńskiego radia i jego dzieł wszystkich...

Poniżej przedstawiamy inną wręcz proroczą i zbożną, a raczej pobożną inicjatywę okołopapieską związaną z rozbudową polskiej floty wojennej sprzed dwóch lat. Nasz redakcyjny xiądz do dziś zachodzi w głowę czy to był tylko żart, czy może jakiś realny pomysł polskich strategów???




Alleluja i do tyłu... (;-))

1 komentarz:

  1. A jakie są poglądy kandydata na temat toruńskiej rozgłośni??? ;)

    OdpowiedzUsuń