Najniższy w historii zasięg dzienny Radia Maryja

Jak można się dowiedzieć ze strony "Ideologia Radia Maryja" prezentującej informacje o genezie i ideologii rozgłośni o. dyrektora oraz dane statystyczne, toruńska rozgłośnia zanotowała rekordowo niski (najniższy w historii badań- przynajmniej tych przedstawionych na wykresie) poziom zasięgu dziennego.
Czyżby to wszystko oznaczało schyłkowy okres popularności tego "dzieła" medialnego?

Zasięg dzienny- podawany jest w procentach lub liczbach bezwzględnych. Określa, osoby które słuchały danej stacji przynajmniej przez kwadrans w dniu poprzedzającym badanie.


http://www.radiomaryja.pl.eu.org/
CC BY-SA 3.0 PL


Słuchalność na podstawie badań OBOP (1994-97), udział w rynku słuchalności i zasięg dzienny wg badań SMG/KRC (od 2001 r.), oglądalność TV Trwam wg AGB Nielsen Media Research, wskaźnik AMR (średnia liczba widzów) pomnożony przez 10 (już nie przez 100, jak w czasach, kiedy średnia liczba widzów wynosiła kilka tys. osób; obecnie wynosi 50-60 tys.)
Badania słuchaczy radia robione przez SMG/KRC dotyczą trzech kolejnych miesięcy. Do skali czasowej wykresu został wybrany miesiąc środkowy. W tych badaniach 100% rynku słuchaczy radiowych to ok. 30 mln osób w zakresie wiekowym 15 do 75 lat. W badaniach występuje też pojęcie zasięgu (dziennego i tygodniowego - jaki procent osób słuchał danej rozgłośni choćby niedługo, w dniu lub tygodniu poprzedzającym badanie), zwykle większy niż udział, który odzwierciedla proporcje czasu poświęcane przez populację słuchaczy radiowych na słuchanie danej rozgłośni.
Orientacyjna skala z prawej strony pokazuje liczbę słuchaczy RM przy założeniu, że te same udziały różnych rozgłośni w rynku (albo ten sam zasięg) przeliczają się na tę samą liczbę słuchaczy. Duża liczba wyznawców o. Rydzyka słuchających radia prawie przez całą dobę może powiększać wysokość udziału, spora liczba słuchaczy okazjonalnych, szukających sensacji i skandali, może go pomniejszać. Dodatkowo można dodać ok. 15% żeby uwzględnić brak słuchaczy powyżej 75 roku życia wśród ankietowanych.
Dane o oglądalności TV Trwam są przeliczone na liczbę osób i, ze względu na widownię niegdyś 100 razy, a obecnie ok. 10 razy mniejszą niż liczba słuchaczy RM, pokazane w 10-krotnym powiększeniu. Skala procentowa po lewej stronie nie ma do nich zastosowania, bo AGB Nielsen przyjmuje inna wielkość widowni telewizyjnej (37,5 mln osób) niż SMG/KRc liczbę słuchaczy radia (ok. 30 mln osób).
UWAGA: dane od 2011 do 2012 r. są niepewne i zaniżone z powodu zmiany procedur w AGB Nielsen i braku zainteresowania ujawnianiem przez TV Trwam oglądalności. Danych od drugiej połowy 2012 r. nie zamieściłem na wykresie. Obecnie AGB Nielsen ponownie bada oglądalność TV Trwam, są dostępnie niektóre dane od 2014 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Często czytane