szeroko

test1

Pierwszy imam nauczycielem religii katolickiej

Tak oto pierwszy raz w historii tej Ziemii, najprawdziwszy imam zostanie szkolnym katechetą! 😃


Jak informują włoskie media oraz Katolicka Agencja Informacyjna, Hamdan Al-Zeqri został pierwszym we Włoszech muzułmaninem, mającym uprawnienia do nauczania religii katolickiej w szkole.

– Wielu spośród moich najlepszych przyjaciół jest księżmi. Odkryłem, że islam i chrześcijaństwo mają tak wiele wspólnego na płaszczyźnie ludzkiej i społecznej. Pozostaję muzułmaninem, ale jestem zakochany w Jezusie. Im bardziej rozumiałem, kim był Jezus, tym lepiej przeżywałem moją tożsamość jako muzułmanin – podkreślił imam.

33-letni mężczyzna pochodzi z Jemenu. Od 16 lat mieszka we Włoszech, których obywatelem został w 2017 r.

Al-Zeqri na co dzień pracuje w branży lotniczej. Ponadto jest mediatorem kulturowym w sądzie, tłumaczem języka arabskiego, imamem więzienia Sollicciano we Florencji, należy także do władz florenckiej wspólnoty muzułmańskiej, w której odpowiada za dialog międzyreligijny i koraniczną formację duchową młodzieży. Poparła ona jego pomysł odbycia chrześcijańskich studiów teologicznych, mając na względzie umocnienie dialogu międzyreligijnego. Studia opłaciła mu natomiast katolicka kuria arcybiskupia w stolicy Toskanii.


„Studiowanie religii innych osób wcale nie oznacza ryzyka prozelityzmu, ale daje ich pełne zrozumienie” - mówi Al-Zeqri we włoskiej edycji Vanity Fair. „Pozwólcie, że wyrażę się jasno: diecezja florencka na wszystkich poziomach nie tylko nie próbowała mnie nawracać, ale wspierała mnie pod każdym względem i działała tak, by czuł się swobodnie jako wyznawca islamu”.

Podczas studiów Al-Zeqri ukończył pracę na temat „Profil i odpowiedzialność muzułmańskiego duszpasterza w więzieniu”.

Al-Zeqri jest również osobą z niepełnosprawnością ruchową. O swoim życiu opowiedział między innymi podczas konferencji TED, która jest dostępna w języku angielskim na YouTube





Źródło:
https://bit.ly/35NbEFD


A Firenze il primo imam che insegnerà la religione cattolica - VanityFair.it

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz