Rekord niskiej słuchalności Radia Maryja
Radio Maryja pobiło rekord niskiej słuchalności według sondażu z lipca-września tego roku, a dla sierpnia-października pobiło rekord ponownie z wynikiem 1,1% udziału w rynku słuchalności i XV miejscem wśród co większych stacji, wyprzedzone przez RMF Classic i ex aequo z Radiem Pogoda. Wiele stacji, które wyprzedziły RM ma zasięg dużo mniejszy niż ogólnopolski. Możemy się założyć, że wcale nie będzie to ostatni spadek w historii toruńskiego "dzieła"... 😄
Radio Maryja ma najmniejszą słuchalność w historii. Duże spadki Audytorium 17 i VOX FM
Jak sytuacja wyglądała w ostatnim ćwierćwieczu?
Poniższy wykres wyraźnie pokazuje, że lata największej popularności RM już dawno się skończyły. Rekordowa pod tym względem była końcówka roku 1997, w którym toruńska rozgłośnia posiadała aż ok. 6,7% udziału w rynku!
Słuchalność na podstawie badań OBOP (1994-97), udział w rynku słuchalności i zasięg dzienny wg badań SMG/KRC (od 2001 r.), oglądalność TV Trwam wg AGB Nielsen Media Research, wskaźnik AMR (średnia liczba widzów) pomnożony przez 10 (już nie przez 100, jak w czasach, kiedy średnia liczba widzów wynosiła kilka tys. osób; obecnie wynosi 50-60 tys.)
Badania słuchaczy radia robione przez SMG/KRC dotyczą trzech kolejnych miesięcy. Do skali czasowej wykresu został wybrany miesiąc środkowy. W tych badaniach 100% rynku słuchaczy radiowych to ok. 30 mln osób w zakresie wiekowym 15 do 75 lat. W badaniach występuje też pojęcie zasięgu (dziennego i tygodniowego - jaki procent osób słuchał danej rozgłośni choćby niedługo, w dniu lub tygodniu poprzedzającym badanie), zwykle większy niż udział, który odzwierciedla proporcje czasu poświęcane przez populację słuchaczy radiowych na słuchanie danej rozgłośni.
Orientacyjna skala z prawej strony pokazuje liczbę słuchaczy RM przy założeniu, że te same udziały różnych rozgłośni w rynku (albo ten sam zasięg) przeliczają się na tę samą liczbę słuchaczy. Duża liczba wyznawców o. Rydzyka słuchających radia prawie przez całą dobę może powiększać wysokość udziału, spora liczba słuchaczy okazjonalnych, szukających sensacji i skandali, może go pomniejszać. Dodatkowo można dodać ok. 15% żeby uwzględnić brak słuchaczy powyżej 75 roku życia wśród ankietowanych.
Dane o oglądalności TV Trwam są przeliczone na liczbę osób i, ze względu na widownię niegdyś 100 razy, a obecnie ok. 10 razy mniejszą niż liczba słuchaczy RM, pokazane w 10-krotnym powiększeniu. Skala procentowa po lewej stronie nie ma do nich zastosowania, bo AGB Nielsen przyjmuje inna wielkość widowni telewizyjnej (37,5 mln osób) niż SMG/KRc liczbę słuchaczy radia (ok. 30 mln osób).
UWAGA: dane od 2011 do 2012 r. są niepewne i zaniżone z powodu zmiany procedur w AGB Nielsen i braku zainteresowania ujawnianiem przez TV Trwam oglądalności. Danych od drugiej połowy 2012 r. nie zamieściłem na wykresie. Obecnie AGB Nielsen ponownie bada oglądalność TV Trwam, są dostępnie niektóre dane od 2014 r.
Udział w czasie słuchania (ang. Audience Share)- procentowy udział czasu słuchania danej stacji radiowej (zestawu stacji) w stosunku do łącznego czasu słuchania wszystkich stacji radiowych w określonym przedziale czasu.
Zasięg dzienny (ang. Daily Reach)- podawany jest w procentach lub liczbach bezwzględnych. Określa, osoby które słuchały danej stacji przynajmniej przez kwadrans w dniu poprzedzającym badanie.
Jak wyglądałby domniemany komentarz księżowski dotyczący tego (nie)chlubnego rekordu?
Cała ta sztucznie rozdmuchiwana przez antykościelne media sprawa związana z minimalnym spadkiem popularności Toruńskiego Dzieła Radiowego jest najpewniej wynikiem pogłębiającego się niżu demograficznego oraz masowymi wyjazdami młodzieży za granicę. No i oczywiście prześladowaniami biednego KRK w kraju nad Wisłą... 😜
Alleluja i do... tyłu! 😄
Jak sytuacja wyglądała w ostatnim ćwierćwieczu?
Poniższy wykres wyraźnie pokazuje, że lata największej popularności RM już dawno się skończyły. Rekordowa pod tym względem była końcówka roku 1997, w którym toruńska rozgłośnia posiadała aż ok. 6,7% udziału w rynku!
http://www.radiomaryja.pl.eu.org/
Słuchalność na podstawie badań OBOP (1994-97), udział w rynku słuchalności i zasięg dzienny wg badań SMG/KRC (od 2001 r.), oglądalność TV Trwam wg AGB Nielsen Media Research, wskaźnik AMR (średnia liczba widzów) pomnożony przez 10 (już nie przez 100, jak w czasach, kiedy średnia liczba widzów wynosiła kilka tys. osób; obecnie wynosi 50-60 tys.)
Badania słuchaczy radia robione przez SMG/KRC dotyczą trzech kolejnych miesięcy. Do skali czasowej wykresu został wybrany miesiąc środkowy. W tych badaniach 100% rynku słuchaczy radiowych to ok. 30 mln osób w zakresie wiekowym 15 do 75 lat. W badaniach występuje też pojęcie zasięgu (dziennego i tygodniowego - jaki procent osób słuchał danej rozgłośni choćby niedługo, w dniu lub tygodniu poprzedzającym badanie), zwykle większy niż udział, który odzwierciedla proporcje czasu poświęcane przez populację słuchaczy radiowych na słuchanie danej rozgłośni.
Orientacyjna skala z prawej strony pokazuje liczbę słuchaczy RM przy założeniu, że te same udziały różnych rozgłośni w rynku (albo ten sam zasięg) przeliczają się na tę samą liczbę słuchaczy. Duża liczba wyznawców o. Rydzyka słuchających radia prawie przez całą dobę może powiększać wysokość udziału, spora liczba słuchaczy okazjonalnych, szukających sensacji i skandali, może go pomniejszać. Dodatkowo można dodać ok. 15% żeby uwzględnić brak słuchaczy powyżej 75 roku życia wśród ankietowanych.
Dane o oglądalności TV Trwam są przeliczone na liczbę osób i, ze względu na widownię niegdyś 100 razy, a obecnie ok. 10 razy mniejszą niż liczba słuchaczy RM, pokazane w 10-krotnym powiększeniu. Skala procentowa po lewej stronie nie ma do nich zastosowania, bo AGB Nielsen przyjmuje inna wielkość widowni telewizyjnej (37,5 mln osób) niż SMG/KRc liczbę słuchaczy radia (ok. 30 mln osób).
UWAGA: dane od 2011 do 2012 r. są niepewne i zaniżone z powodu zmiany procedur w AGB Nielsen i braku zainteresowania ujawnianiem przez TV Trwam oglądalności. Danych od drugiej połowy 2012 r. nie zamieściłem na wykresie. Obecnie AGB Nielsen ponownie bada oglądalność TV Trwam, są dostępnie niektóre dane od 2014 r.
Udział w czasie słuchania (ang. Audience Share)- procentowy udział czasu słuchania danej stacji radiowej (zestawu stacji) w stosunku do łącznego czasu słuchania wszystkich stacji radiowych w określonym przedziale czasu.
Zasięg dzienny (ang. Daily Reach)- podawany jest w procentach lub liczbach bezwzględnych. Określa, osoby które słuchały danej stacji przynajmniej przez kwadrans w dniu poprzedzającym badanie.
Jak wyglądałby domniemany komentarz księżowski dotyczący tego (nie)chlubnego rekordu?
Cała ta sztucznie rozdmuchiwana przez antykościelne media sprawa związana z minimalnym spadkiem popularności Toruńskiego Dzieła Radiowego jest najpewniej wynikiem pogłębiającego się niżu demograficznego oraz masowymi wyjazdami młodzieży za granicę. No i oczywiście prześladowaniami biednego KRK w kraju nad Wisłą... 😜
Alleluja i do... tyłu! 😄
Komentarze
Prześlij komentarz