szeroko

test1

Świecki buddyzm


„Ważne jest, aby przyjąć esencję nauk Buddy, uznając, że buddyzm praktykowany przez Tybetańczyków pozostaje pod wpływem kultury tybetańskiej, a zatem próba praktykowania tybetańskiej formy buddyzmu byłaby błędem”.
- Dalajlama

1. Świecki buddyzm nie jest religią. Mówi się o niej tylko jako o praktyce lub ścieżce. Przyjmuje wszystkie nauki Buddy przekazywane przez historię, z wyjątkiem wszelkich form teizmu, reinkarnacji lub karmy poza tym życiem.
2. Jest ateistyczny i pozbawiony duchowości. Nie ma bóstw innych niż te metaforyczne, nie ma królestwa nieba ani piekła, nie ma duszy ani życia pozagrobowego. Nie zaprzecza jednak, że istnieją siły i formy istnienia możliwe poza tymi, które obecnie możemy zrozumieć lub wyjaśnić.
3. Nie ma żadnych nadprzyrodzonych mocy, których oczekuje się lub których szuka się w jego praktyce.
4. Jest to wyjątkowa forma buddyzmu, ponieważ tradycyjnie nie rozważa się reinkarnacji ani karmy. Reinterpretuje je jako procesy, które zachodzą w ciągu jednego życia, tj. Biorąc pod uwagę naukę Buddy o współzależnym powstawaniu, jesteśmy w ciągłym procesie inkarnacji / reinkarnacji podczas naszego życia. Przez karmę rozumie się, że każda myśl lub czyn pozostawi w naszym umyśle wrażenie lub w pewnym stopniu będzie skutkować wcześniejszym wrażeniem.
5. Świecki buddyzm uznaje wszystkie pisma buddyjskie, od działa palijskiego po dzieła współczesne, z wyjątkiem tych opartych na koncepcjach teizmu i odrodzenia.
6. Podstawowymi formami praktyki są studiowanie i nauczanie podstawowych pojęć buddyjskich, w tym medytacji. Pokłony, śpiewy, koany i inne praktyki oparte na określonych liniach lub kulturach nie są włączone.
7. Świecki buddyzm używa wyłącznie języka rdzennej ludności, w tym terminów, które zostały przyjęte do powszechnego użytku, takich jak karma, nirwana czy namaste.
8. Świecki buddyzm nie uznaje żadnej władzy poza sobą. Nie ma rodowodu, kapłaństwa, tytułów. Nie ma też uznania zewnętrznego autorytetu, czy to kulturowego, tradycyjnego, akademickiego czy innego. Szanuj tak, ale nie autorytet.
9. Nie ma specjalnych form ubioru ani rytuałów.
10. Również unikalne dla świeckiego buddyzmu, ale zgodnie z nauką Buddy, jest nacisk na czas społeczny, zachęcający i ułatwiający kontakt z innymi, którzy szukają wolności od cierpienia.
11. Buddyzm świecki nie spekuluje poza granicami nauk Buddy. Chociaż inni nauczyciele zapewniają mile widziane i komplementarne perspektywy i zachęca się ich do studiowania z szacunkiem i szczerym zainteresowaniem, świecki buddyzm skupia się na nauce Buddy o cierpieniu i jego końcu.
12. Świecki buddyzm to ścieżka intensywnego wysiłku własnego . Nikt i żadna rzecz nie może wstawiać się za nim. Postęp jest całkowicie zależny od własnej pilności i praktyki.
13. Ponadto świecki buddyzm można dalej scharakteryzować w następujący sposób:
Działa terapeutycznie. Jest skierowany w szczególności na zmniejszenie ludzkiego cierpienia.

-To jest psychologiczne. Skupia się wyłącznie na kondycji człowieka.
-To jest naukowe. Opiera się wyłącznie na naturalnych prawach przyczyny i skutku.
-To jest pragmatyczne. Określa go sama jego użyteczność.
-To jest empiryczne. Jedynym autorytetem jest osobiste doświadczenie i bezpośrednia walidacja.

Zobacz także Zasady przewodnie opublikowane przez Secular Buddhist Association.

_____________________________________________________________




Zasady przewodnie

Buddyzm świecki jest stosunkowo nową formą buddyzmu, która nabiera rozpędu. Nieodłącznym elementem tego wczesnego etapu jego rozwoju jest jednak pewne oczekiwane zamieszanie co do natury posiadania „świeckiego” podejścia do starożytnej tradycji religijnej.

Poniższe informacje powinny pomóc w wyjaśnieniu niektórych z ważniejszych pytań. Więcej pojawi się w postaci często zadawanych pytań, książek i nie tylko, mając nadzieję, że uwzględnimy niektóre z tych zasad. Nie jest to doskonały opis tej praktyki, ale punkt wyjścia do dalszego rozwoju świeckiego buddyzmu.



Buddyzm świecki :: Definicja


Buddyzm świecki to buddyzm. Różnimy się od innych form na dwa kluczowe sposoby:

1.Pozwalamy na kwestionowanie dosłownej interpretacji odrodzenia .
Mniejszość świeckich buddystów wierzy w dosłowne odrodzenie. Bardziej wierzymy w niedosłowne odrodzenie (tj. Że odradzamy się z chwili na chwilę). Wielu jest „agnostykami” w kwestii odrodzenia (tj. Że wiara lub niewiara w dosłowne odrodzenie wpływa na prawdziwość i moc pozostałych nauk Gautamy Buddy w miarę ich przekazywania - zarówno wiara, jak i niewiara mogą być ważne). Pozwalając na takie kwestionowanie i eksplorację bez wykluczania pytających i odkrywców, pozwalamy na większe i ostatecznie głębsze zaangażowanie w Dhammę.
2.Odrzucamy przywłaszczanie sobie kultury / kultur azjatyckich / diasporycznych jako części zaangażowania w Dhammę.
Zobaczysz wiele odniesień do oddzielania Dhammy od określonych kultur azjatyckich / diasporycznych. Niestety, są one często odczytywane jako ataki na te kultury; twierdzi się, że to oddzielenie jest spowodowane niechęcią do tych kultur lub jest wstępem do zawłaszczenia. Prawdę mówiąc, część zamieszania jest naszą winą - nie byliśmy w stanie znaleźć odpowiednich słów, aby wyrazić siebie. (Jednak spróbujemy tu i teraz :)

W rzeczywistości jest odwrotnie. Nie chcemy przywłaszczać sobie tych kultur naszą praktyką Dhammy. Dla osób o bardziej europejskim pochodzeniu zapobiega to powtórzeniu się historycznych szkód. Dla tych, którzy mają większe pochodzenie BI / POC, pozwala nam to zaangażować się w Dhammę bez zadawania większej szkody naszym już skrzywdzonym (przez imperializm) kulturom (tj. Istnieje obowiązek podtrzymywania naszych własnych kultur w celu zwalczania szkód dla tych kultur, które przyjęcie form buddyjskich Dziedzictwa może przeszkadzać). Szczególnie w przypadku świeckich buddystów azjatyckich / diasporycznych umożliwia to praktykowanie form, które nie są specyficzne dla ich określonego pochodzenia etnicznego, bez podobnych problemów związanych z przywłaszczeniem i szkodą dla kultury praktykującego (tj. Osoba o tajskim dziedzictwie mogłaby odkrywać elementy zen bez problemów, które mogłyby w przeciwnym razie powstać).

Ludy azjatyckie / diasporyczne, które zapoczątkowały i utrzymywały (tj. przekazywały) formy buddyjskie przez tysiąclecia, pozwalając na powstanie świeckiego buddyzmu, nasi przodkowie Dhammy, mają za to naszą głęboką i wyraźną wdzięczność i zawsze ją posiadali. (I znowu, częścią tej wdzięczności jest upewnienie się, że NIE krzywdzimy kultur poprzez zawłaszczanie jako część naszej praktyki Dhammy.)



Buddyzm świecki :: Zasady przewodnie


Zrozumienie

1.Buddyzm świecki rozumie Siddhattha Gotamę jako istotę ludzką.
2.Buddyzm świecki rozumie Cztery Szlachetne Prawdy jako dokładny, empiryczny opis doświadczenia życiowego oraz jako metodologię zrozumienia, zachowań społecznych i rozwoju umysłowego.
3.Buddyzm świecki traktuje wspólnotę praktykujących jako integralną część pozytywnego rozwoju społeczeństwa.


Cel, powód

1.Świecki buddyzm wspiera kulturę świadomości, zachęcając do dostępności tych nauk i praktyk.
2.Świecki buddyzm wspiera kulturę rozwoju, łącząc rozwój osobisty z rozwojem interpersonalnym w celu poprawy interakcji społecznych i społeczeństwa.
3.Świecki buddyzm wspiera kulturę przebudzenia, czerpiąc inspirację zarówno ze źródeł buddyjskich (religijnych), jak i świeckich.


Cechy

1.Świecki buddyzm jest naturalistyczny, ponieważ odwołuje się do naturalnych przyczyn i skutków, które można wykazać w znanym świecie.
2.Buddyzm świecki jest niezależny od formy, dzięki czemu jest elastyczny w integracji z życiem codziennym w różnych kontekstach kulturowych.
3.Świecki buddyzm jest włączający, sprzyjając nauce i praktyce ponad granicami kulturowymi i tradycyjnymi.



Buddyzm świecki :: Wartości


Ludzie

1.W buddyzmie świeckim wszyscy ludzie są zdolni do zrozumienia i praktykowania oraz mają równe prawa.
2.W buddyzmie świeckim ceni się dzielenie władzy i odpowiedzialności między rówieśnikami.
3.W buddyzmie świeckim ceni się konstruktywny dialog i krytyczne badanie w celu ciągłego doskonalenia zrozumienia i praktyki.


Tradycja

1.Buddyzm świecki ceni teksty (sutty i sutry) różnych form buddyzmu jako narzędzia do studiowania, uczenia się i praktyki. (I jesteśmy wdzięczni tym, którzy byli integralną częścią zachowania i przekazywania tych sutt i sutr od ich ustnego pochodzenia do współczesnych form pisemnych - klasztorów i innych w Azji i jej diasporze).
2.Świecki buddyzm ceni indywidualne preferencje i kreatywność w zakresie odpowiednich form praktyki.


Kredyty

Ta pierwsza wersja Zasad Przewodnich świeckiego buddyzmu nie jest dziełem jednego umysłu, ale wielu. Do współautorów należą między innymi Stephen Batchelor, Stephen Schettini, Glenn Wallis, Rick Bateman, Stanford M. Forrester, Marc Wilson i Ted Meissner. (Późniejsza edycja przez Jennifer Hawkins dla jasności). Wszelkie pominięcia są całkowicie błędem Teda Meissnera. (Wskażmy wszyscy, a on i krzyczmy „Błąd! Błąd!” J / k LoL)



Kodeks postępowania


Działalność Świeckiego Stowarzyszenia Buddyjskiego jest przedłużeniem praktyki Dharmy jego wolontariuszy i członków zarządu. Dlatego też, uczestnicząc w SBA, będziemy starali się postępować ze spokojem, życzliwością, współczuciem i współczującą radością we wszystkich naszych słowach i czynach.

Niekrzywdzenie
Mamy zamiar nikogo skrzywdzić, fizycznie, psychicznie ani emocjonalnie, ani słowem, ani czynem. Chcemy być świadomi tego, jak nasze działania i mowa mogą powodować, że inni czują się niemile widziani lub nieoceniani, oraz jak działania podejmowane z powodu pożądliwości, strachu lub złości tworzą atmosferę, w której przebudzenie jest utrudnione.

Zakaz wykorzystywania
Nie zamierzamy nigdy brać tego, co nie jest dane dobrowolnie. Zamierzamy przeprowadzać transakcje finansowe SBA z możliwie największą uczciwością, uczciwością i przejrzystością oraz wykorzystywać wszelkie wkłady do wspierania pracy SBA, a nigdy dla prywatnych korzyści jakiejkolwiek osoby. Jako wolontariusze będziemy traktować się uczciwie i starać się nikogo nie wykorzystywać. Zamierzamy być świadomi tego, w jaki sposób nasze działania mogą wpływać na wyzyskujące wzorce władzy na innych, szczególnie tych opartych na płci, rasie, preferencjach seksualnych, niepełnosprawności / sprawności oraz sekcie / religii

Nieszkodliwe seksualnie
Świadomi tego, jak niewłaściwe zachowanie seksualne niszczy zaufanie, jakie powinniśmy mieć do siebie jako siostry i bracia Dharmy, zamierzamy unikać wszelkich działań pod auspicjami SBA, które powodują seksualne wykorzystywanie kogokolwiek, co prowadzi do konfliktów interesów , które sprawiają, że ktokolwiek czuje się zawstydzony lub nieoceniony lub które mogą stwarzać wrażenie niestosowności.

Prawdziwa mowa
Pamiętając o wpływie naszych słów na nas i innych, zamierzamy zawsze mówić to, co jest prawdą i co przyczynia się do przebudzenia naszego i innych. Członkowie zarządu i wolontariusze SBA powinni unikać niekonstruktywnej krytyki, plotek i oszczerstw dotyczących siebie nawzajem i mieć świadomość, że nawet mówienie prawdy, jeśli zostanie zrobione w złym czasie lub z nieumiejętnym zamiarem, może zaszkodzić innym. Zawsze będziemy informować o działaniach SBA z możliwie największą uczciwością i rzetelnością.

Jasność umysłu
Jesteśmy świadomi sposobu, w jaki chciwość, złość, nienawiść, strach, pożądanie i inne nieumiejętne stany umysłu mogą zaciemniać nasz osąd i prowadzić do naruszenia naszych zręcznych intencji. Członkowie zarządu i wolontariusze pod auspicjami SBA powinni starać się unikać promowania nieumiejętnych stanów umysłu u innych poprzez stosowanie prowokującej retoryki i taktyk oraz powinni starać się mówić i działać ze stanu spokoju i współczucia w jak największym stopniu.

Do obowiązków Zarządu SBA należy kierowanie organizacją w realizacji tych zamierzeń. Każdy, kto ma świadomość, że członek zarządu lub wolontariusz SBA naruszył jeden z tych zamiarów, powinien niezwłocznie zgłosić to każdemu członkowi zarządu SBA. Członek ten, działając w porozumieniu z radą, w stosownych przypadkach, spowoduje, że naruszenie zostanie zbadane i rozwiązane szybko i odpowiednio. Nikt nie będzie podlegał odwetowi za zgłoszenie naruszenia tych zamiarów. W stosownych przypadkach naruszenia mogą skutkować ostrzeżeniem, zawieszeniem lub odwołaniem udziału danej osoby w działaniach SBA.


Wizja

Stwierdzenia dotyczące wizji to opisy celu końcowego, zwięzłe opisy tego , co próbujemy osiągnąć. Wizja Świeckiego Stowarzyszenia Buddyjskiego jest następująca:

Społeczeństwo wspierane i stale ulepszane poprzez stosowanie naturalistycznego zrozumienia, pozytywne zaangażowanie społeczne i ciągły rozwój umysłowy.


Misja

Deklaracje misji to opisy, w jaki sposób pracujemy nad osiągnięciem Wizji. Misją Świeckiego Stowarzyszenia Buddyjskiego jest:

-Twórz i rozwijaj spójne i dokładne zrozumienie nauk i praktyk świeckiego buddyzmu
-Stwórz i wspieraj wzrost i ciągłość aktywnej i tętniącej życiem społeczności świeckiego buddyzmu
-Stwórz i wspieraj grono nauczycieli i przywódców świeckiego buddyzmu



Źródła:
https://secularbuddhism.wordpress.com/definition/
https://secularbuddhism.org/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz